onsdag 17 april 2013

Välkommen att följa Med SOfOS Steg för Steg och Ord för Ord

Sofos är grekiska och betyder vis. Eftersom jag är en lekfull person så leker jag med orden, därför är SOfOS också en förkortning för Steg för Steg och Ord för Ord. Att steg för steg och ord för ord möta allt det som livet bjuder Dig är en livshållning för mig. Steg för Steg vill vittna om en fysisk hållning för vi är kroppar i rörelse, friska och krassliga om vartannat. Ord för Ord vill vittna om en själslig hållning och medvetet skriver jag själslig, för mig handlar det både om min andliga hemvist i kristen tro och om ett psykologiskt inkännande i det mysterium som livet är.
Jag tror att alla människor kan tillägna vishet i livet om man aktivt reflekterar över det som man möter i livet och tar hand om hela sig själv, till kropp och själ.

Med den här bloggen vill jag dela med mig av vardagligt och högtidligt, andligt och världsligt, uppmuntran och utmaningar, kort och gott livet.

För mig blir det här också bokstavligt Steg för Steg och Ord för Ord, för jag är ett blåbär i bloggsammanhang, fullständig nybörjare. Fast det är kul med lärande, och hur svårt kan det egentligen vara?

2 kommentarer: