söndag 28 december 2014

Yngsta sonen Samuel gästbloggar

Julen 2014, då julklappen avskaffades


Varför sker händelser, varför blir det som det blir?

Avskaffandet av julklappar kan i min familj ha olika förklaringar, för gamla barn, alltså jag och min bror, förespråkande för att inte fästa lycka vid materiella gåvor eller i likhet med Sagan om Karl Bertil Jonssons Julafton ” ty denna saga utspelar sig på den tid då julen fortfarande firades till minne av Kristi födelse.”

Ja, att se Kristi födelse eller för en gång skull verkligen se varandra med vetskapen att den andra inte har varit en del av julstressens prestationsångest. Fann jag något? Ja, att jag har dom som är mina kära och nära vid min sida, utan att behöva dela/ge lycka med en klapp.

Men för er där ute, jag tror tomten är glad eller iallafall förstående om ni kanske nästa år inte skriver något på önskelistan mer än gemenskap. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar